یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۴-روزنامه اقتصادی فرانسه لزکو مطرح کرد:تلاش پژو برای حضور دوباره در ایران
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه اقتصادی فرانسه لزکو در مطلبی به مناسبت دیدار گروهی 150 نفره از بازرگانان و روسای شرکت های فرانسوی از تهران نوشت، شرکت های فرانسوی در جستجوی زمان از دست رفته در ایران هستند. زمانی را که آنها به خاطر تحریم های بین المللی از دست دادند و جای خود را به شرکت های چینی دادند.
روز دوشنبه این هفته یک گروه از سازمان کارفرمایی جنبش شرکتهای فرانسوی، (MEDEF)، به همراه وزیر کشاورزی و تجارت خارجی فرانسه وارد تهران شدند تا چشم انداز بازار ایران و آینده خود را در این بازار بررسی کنند.
به نوشته این روزنامه اقتصادی ،ایران با 80 میلیون نفر جمعیت و وجود طبقه ای مرفه در آن که توانسته است در مقابل کاهش شدید ارزش ریال در برابر دیگر ارزهای معتبرجهان مقاومت کند و وجود نسبت بالایی مهندس وکارشناس در آن، از همین حالا دهان شرکت های فرانسوی را برای سودآوری در این بازار به آب انداخته است.
با تشدید تحریم های بین المللی علیه ایران به علت ادامه برنامه هسته ایش که روند آن از سال 2007 آغاز شد بسیاری از شرکت های فرانسوی فعالیت خود را در ایران کاهش دادند اما حضور خود را در ایران قطع نکردند.
گروه تولیدی آلستوم Alstom که در طراحی و راهاندازی زیرساختهای بخش حملونقل و به ویژه ساخت قطارهای سریع و السیر و زیرساختهای تولید برق و انرژی تخصص دارد یکی از این شرکت های فرانسوی است که تلاش کرده بود حضور خود را در ایران حفظ کند. البته علت اینکه آلستوم توانسته است حضور خود را در ایران حفظ کند این بود که محصولات و خدماتی که این شرکت تولید وارائه می کرد مشمول تحریم های بین المللی نمی شد.
مسئولان این شرکت می گویند اکنون که تحریم های بین المللی علیه ایران در حال برداشته شدن است چشم انداز روشنی در انتظار فعالیت های آنها در ایران قرار دارد. چون بسیاری از شهرهای بزرگ ایران به شبکه حمل و نقل پیشرفته نیاز دارند . مترو تهران نیاز به توسعه و نوسازی دارد، شبکه ریلی ایران نیاز به برق رسانی دارند و در همه این مواردآلستوم می تواند گزینه مناسبی برای همکاری با ایران باشد. در زمینه ساخت نیروگاههای برق نیز آلستوم می تواند خوب ظاهر شود.
صنایع خودروسازی ، یکی دیگر از بخش هایی است که برای شرکت های خودروسازی فرانسه بازار پر سودی را نوید می دهد.
در این میان،از سرگیری گفتگو ها برای شرکت پژو قدری دشوار است. چون این شرکت که در سال 2001 حدود 450 هزار دستگاه خودرو در ایران فروخته بود بعد از اجرای تحریم های بین المللی و اروپایی علیه ایران ، خاک این کشور را در سال 2012 ترک کرد و این گونه خشم مقامات ایران را در قبال خود برانگیخت.
اما این کار باعث نشده است که پژو دست روی دست گذارد، این شرکت از چند ماه پیش تماس های خود را با شرکت خودروسازی ایران خودرو افزایش داده است. شرکت خودروسازی پژو اعلام کرده است که می خواهد با آوردن سرمایه خالص به ایران، با شرکت های ایرانی در زمینه تولید خودرو سرمایه گذاری مشترک انجام دهد مانند همان کاری که هم اکنون با شرکت دونگ فنگ چین انجام می دهد.
البته پژو در فعالیت خود در ایران تولیدات خودروهای گرانقیمت را هدف قرار داده است که از جمله آنها تولید پژو سیتروئن است.
شرکت رنو که بیشتر در تولید خودروهای ارازن قیمت تخصص دارد دیگر شرکت فرانسوی است که تلاش می کند بازار خود را در ایران بازیابد.این شرکت در سال 2011 یکصد هزار دستگاه خودرو در ایران فروخت اما در سال 2014 رقم آن به 33 هزار دستگاه رسید. شرکت های فرانسوی در این زمینه باید با شرکت های چینی و هندی در ایران رقابت کنند که در زمان تحریم حضور پررنگی در ایران داشتند.البته شرکت های آمریکایی،آلمانی و اتریشی نیز میدان رابرای شرکت های فرانسوی خالی نگذاشته اند. آنها نیز تلاش می کنند سهمی از بازار ایران را به خود اختصاص دهند.
ایران کشوری ثروتمند است که با رفع تحریم ها نیز قرار است بین 50 تا 150 میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده اش آزاد شود. بگذریم از اینکه ایران کشوری نفت خیز است و رفع تحریم ها می تواند با افزایش صادرات،درآمد زایی بیشتری برای خود داشته باشد.هر چند که تا زمانی که تحریم ها به طور کامل برداشته نشود هیچ چیزی در ایران معلوم نیست .اما اگر اوضاع آنگونه که پیش بینی می شود رقم بخورد ایران،بهشت موعود شرکت های تجاری و تولیدی به حساب می آید.
ایران از نظر مصرف محصولات آرایشی ،هفتمین بازار بزرگ جهان است و شرکت های تولید محصولات آرایشی جهان به ویژه شرکت های فرانسوی بازار پرسودی در این کشور دارند. در ایران با توجه با اینکه زنان پوشیده هستند و تنها دست و صورت آنها بیرون از لباس است از نظر آرایش، توجه زیادی به دست و صورت خود می کنند. به عنوان مثال مقدار استفاده از ریمل مژه و آبرو در بین زنان ایرانی در یک ماه ،سه برابر زنان فرانسوی است.
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۴
تویوتا هایلوکس جدید وارد جادههای اروپایی شد
به گزارشاخبار خودرو ،تویوتا هایلوکس جدید وارد بازارهای اروپایی شد.
تویوتا با انتشار تصاویر انبوه و تیزری تبلیغاتی، از نسخه اروپایی وانتبار محبوب و اندازه متوسط خود هایلوکس رونمایی کرد. این وانت که در دیگر نقاط جهان با اقبال گستردهای مواجه شده در نسخه اروپایی از برخی ویژگیهای خاص سود میبرد. نسل پیشین تویوتا در سال 2014 با فروش 36 هزار دستگاه پرفروشترین وانتبار قاره سبز بوده است. تویوتا امیدوار است نسل هشتم هایلوکس را که برای نخستین بار در ماه می به بازارهای آسیا و استرالیا معرفی نمود فروش سالانهای بالغبر 40 هزار دستگاه را در اروپا تجربه نماید.
ازآنجاکه نسخه اروپایی هایلوکس در طراحی بیرونی هیچ تفاوتی با مدلهای فروختهشده در بازار آسیا پاسیفیک و استرالیا ندارد میتوان به فروش بالای این وانت امیدوار بود. تویوتا در نسل هشتم هایلوکس و در راستای بهبود تواناییهای 4×4 و قدرت بارکشی و به کسل، از چارچوب شاسی مستحکمتر و تقویتشده، ویژگیهای برجستهتر و تواناییهای فنی بالاتر بهره جسته و درعینحال از راحتی بیشتر، تجهیزات پیشرفته و بهبود ایمنی در داخل اتاقک غافل نشده است. نسل جدید هایلوکس میتواند وزنی معادل 3.2 تن را یدک بکشد. همچنین فضای بارگیری بزرگتر از نسل پیشین است.
موردی که تویوتا در مورد هایلوکس جدید بدانها بهعنوان نقاط اتکا اشارهکرده 6 موردی است که در نسل هشتم بروز کردهاند. طراحی، راحتی، ایمنی و فلسفه QDR یا کیفیت، دوام و قابلیت اطمینان که در یک وسیله تجاری و بارکش نمود یافته و موجب بیشترین استفاده و بهرهوری برای خریداران این مدل شده است.
برای پیبردن به صحت ادعاهای تویوتا کافی است تنها سری به اتاقک نسل جدید هایلوکس بزنید تا بهبود چشمگیر در راحتی و فضای داخلی را بهوضوح مشاهده کنید. هایلوکس در نسل جدید ترکیبی از ویژگیهای کاربردی خودروهای کار و ویژگیهای مسافرتی اسیو ویهای موجود در بازار است. هایلوکس جدید سعی نموده تا سهگانه صدا، لرزش و خشونت را که جزو جدانشدنی خودروهای کاری است را در کابین به حداقل برساند.
توجه به ایمنی هوشمند، بدنه کشیده و ساختار جذبکننده و ضربهگیر و مجموعهای از سیستمهای ترمز پیشرفتهای از قبیل ABS, EBD, VSC و سیستم کنترل نوسانات تریلر TSC و استفاده گسترده از سیستمهای عبور از مناطق سنگلاخی و بیابانی همچون سیستم کنترل کشش فعال، سیستم HAC و سیستم عبور از تپه باعث شده تا هایلوکس جدید در قیاس با نسل گذشته پیشرفت چشمگیری در بحث ایمنی و تواناییهای آفرود داشته باشد.
موتورهای درنظر گرفته شده برای نسخه اروپایی هایلوکس در دو مدل انتخاب شدهاند. یک نسخه 2.4 لیتری بنزینی 150 اسببخار قدرت و 400 نیوتونمتر گشتاور و یک نسخه دیزلی 2.8 لیتری با 177 اسببخار قدرت و 450 نیوتونمتر گشتاور که موجب شده تا تویوتا با هایلوکس علاوه بر قدرت بالا و کشش مناسب، بر صدر بهترین وانتهای اقتصادی به لحاظ مصرف سوخت تکیه زند.
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
شنبه 23,نوامبر,2024